Wodan's Fotoboek
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honden blijven dom door domesticatie

Ga naar beneden

Honden blijven dom door domesticatie Empty Honden blijven dom door domesticatie

Bericht  Ella - Joep en Easy wo jun 09, 2010 7:35 pm

Kijkt uw hond glazig uit zijn ogen? Of snapt hij uw gebaar niet? Het is niet zo gek, want honden blijven dom door de mens. Honden zijn zo afhankelijk van mensen, dat ze niet slagen voor simpele intelligentietestjes, die wolven en wilde honden wel kunnen uitvoeren.
Wetenschappers denken dat honden minder gericht zijn op het oplossen van problemen, omdat dit dankzij de mens niet meer hoeft. Honden die dakloos zijn hebben daarom moeite om te overleven.

Tijdens een experiment gebruikten onderzoekers gedomesticeerde honden en dingo’s. Dingo’s zijn ook gedomesticeerde honden, maar moesten zich wel vele generaties lang aanpassen aan de Australische wildernis. Daarom hebben dingo’s nog veel ‘wilde’ eigenschappen en instincten.

Onderzoekers plaatsen een V-vormige transparante muur tussen de proefdieren en het voedsel. De dieren konden dankzij deuren het voedsel bereiken. Dingo’s waren in staat om in ongeveer twintig seconden het voedsel te vinden. Ze maakten slim gebruik van de deuren.

De gedomesticeerde honden keken verbaasd en snapten niets van de situatie. Ze krabden met hun poten tegen de transparante muur, probeerden te graven en begonnen zelfs te blaffen.

Hoewel sociale honden minder goed zijn in dit experiment, zijn ze op sommige gebieden beter dan de minder sociale wolven. Zo zijn gedomesticeerde honden in staat om met mensen te communiceren, om mensen als hulpmiddel te gebruiken en om van mensen te leren door observatie

www.dierennieuws.nl
Ella - Joep en Easy
Ella - Joep en Easy
ras naar keuze !!!!!!!

Vrouw Aantal berichten : 7216
Leeftijd : 54
Woonplaats : borger
Registration date : 26-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden blijven dom door domesticatie Empty Re: Honden blijven dom door domesticatie

Bericht  Gast wo jun 09, 2010 8:03 pm

Experiment.........

Zet een nieuwe pot pindakaas op het aanrecht en ga een kwartiertje weg. Na terugkomst, zoek de pot pindakaas met deksel en inhoud en kijk welke delen nog intact zijn.

Onder het bed vind je een blinkend schone glazen pot die zo de kast in kan en op het bed vind je de compleet intacte deksel waar geen tand in staat. Na enig speuren vind je ook nog een leeg doosje tictacs, die uit je tas gehaald is, waar alleen het dopje van af is.

Vermoedelijk zijn de tictacs bedoeld om de pindakaas te maskeren Question Exclamation

De onderzoekers hebben vast geen elandhonden gebruikt voor deze experimenten. Want ik denk dat er dan een hele andere uitkomst was geweest. Want een deur openen voor eten doen ze hier dagelijks! Ik kwam er zojuist achter dat mijn donuts ook verdwenen zijn Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden blijven dom door domesticatie Empty Re: Honden blijven dom door domesticatie

Bericht  Ella - Joep en Easy wo jun 09, 2010 8:06 pm

Malle schreef:Experiment.........

Zet een nieuwe pot pindakaas op het aanrecht en ga een kwartiertje weg. Na terugkomst, zoek de pot pindakaas met deksel en inhoud en kijk welke delen nog intact zijn.

Onder het bed vind je een blinkend schone glazen pot die zo de kast in kan en op het bed vind je de compleet intacte deksel waar geen tand in staat. Na enig speuren vind je ook nog een leeg doosje tictacs, die uit je tas gehaald is, waar alleen het dopje van af is.

Vermoedelijk zijn de tictacs bedoeld om de pindakaas te maskeren Question Exclamation

De onderzoekers hebben vast geen elandhonden gebruikt voor deze experimenten. Want ik denk dat er dan een hele andere uitkomst was geweest. Want een deur openen voor eten doen ze hier dagelijks! Ik kwam er zojuist achter dat mijn donuts ook verdwenen zijn Embarassed

haha heb hier een slimmert die de koelkast kan plunderen hoor
Ella - Joep en Easy
Ella - Joep en Easy
ras naar keuze !!!!!!!

Vrouw Aantal berichten : 7216
Leeftijd : 54
Woonplaats : borger
Registration date : 26-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden blijven dom door domesticatie Empty Re: Honden blijven dom door domesticatie

Bericht  Gast wo jun 09, 2010 8:09 pm

haha heb hier een slimmert die de koelkast kan plunderen hoor

Dat bedoel ik! Ik vraag me echt af wat voor soort dombo's ze gebruikt hebben voor deze experimenten Question Exclamation

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden blijven dom door domesticatie Empty Re: Honden blijven dom door domesticatie

Bericht  Gast wo jun 09, 2010 9:14 pm

Ik denk niet dat chat, ook voor die test met een pot pindakaas zou slagen, of ik moet der eerst ff 14 dagen niet voerren.
Maar buiten denk ik dat mevrouw zich duvels goed wel redt! haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden blijven dom door domesticatie Empty Re: Honden blijven dom door domesticatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum