Wodan's Fotoboek
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 11:33 am

Heeft u zich weleens de vraag gesteld, is mijn hond wel zo gelukkig als dat ik denk dat hij is, wat is er nu eigenlijk over van zijn natuurlijk gedrag? Als pup wordt hem al geleerd naar onze normen te leven, als slaaf wordt hij met een band om zijn nek overal mee en naar toe getrokken, paren moet hij op bevel met de reu of teef die wij voor hem uit zoeken. Als pup wordt hij verkocht en als hij pech heeft weer van de hand gedaan, in het beste geval mag hij bij zijn eerste baas blijven, als hij maar aan onze normen voldoet. Bij wie leeft hij nog in voledige vrijheid en kan hij doen wat hij wil? Soms kom ik wel eens hondjes tegen die nooit van de riem afgaan, nooit eens lekker dollen zwemmen graven stoeien, wat dacht u van de hondjes die altijd binnen worden gehouden en hun behoefte op het balkon doen. Ook mensen die de hele dag werken en hun hond na zo'n 10 uur pas weer even uitlaten, is dit hondje nu gelukkig, mijn mening is dat veel van onze honden niet zo gelukkig zijn. scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch


Laatst aangepast door Koos Spitter op di maa 01, 2011 4:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  rob di maa 01, 2011 12:42 pm

ja koos....dat vraag ik me ook wel eens af
maar als ik ze nu heerlijk met de vier poten omhoog zie liggen,denk ik dat ze wel lekker in het velletje zitten
rob
rob
Staffordshire Bull Terriër

Man Aantal berichten : 252
Leeftijd : 59
Woonplaats : Almere
Registration date : 18-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 2:20 pm

rob schreef:ja koos....dat vraag ik me ook wel eens af
maar als ik ze nu heerlijk met de vier poten omhoog zie liggen,denk ik dat ze wel lekker in het velletje zitten

Is dat echt zo Rob, of denken wij dat? Zou het niet beter zijn als ze lekker met elkaar achter een konijn aan zitten. Ik lig ook vaak met mijn pootjes( maat 46) omhoog te denken wat ik morgen ga doen, moet er niet aan denken dat ik na het uitlaten weer van verveling met m'n pootjes omhoog moet gaan liggen.

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 509866 Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 509866 Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 509866 Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 276887
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  rob di maa 01, 2011 2:48 pm

Koos Spitter schreef:
rob schreef:ja koos....dat vraag ik me ook wel eens af
maar als ik ze nu heerlijk met de vier poten omhoog zie liggen,denk ik dat ze wel lekker in het velletje zitten

Is dat echt zo Rob, of denken wij dat? Zou het niet beter zijn als ze lekker met elkaar achter een konijn aan zitten. Ik lig ook vaak met mijn pootjes( maat 46) omhoog te denken wat ik morgen ga doen, moet er niet aan denken dat ik na het uitlaten weer van verveling met m'n pootjes omhoog moet gaan liggen.

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 509866 Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 509866 Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 509866 Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? 276887

ik denk dat wel.....wat zij denken weet ik niet,maar ik ga er wel vanuit dat ze na het uitlaten moe en voldaan zijn,en dan lekker liggen te dromen over het najagen van konijntjes
rob
rob
Staffordshire Bull Terriër

Man Aantal berichten : 252
Leeftijd : 59
Woonplaats : Almere
Registration date : 18-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Bizou di maa 01, 2011 2:55 pm

Ik hoor Bizou hier ook niet klagen.
Die ligt heerlijk te slapen na een wandeling van 1.5 uur... Smile
Bizou
Bizou
Mechelse Herder

Aantal berichten : 1263
Leeftijd : 41
Registration date : 24-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 3:50 pm

Bizou schreef:Ik hoor Bizou hier ook niet klagen.
Die ligt heerlijk te slapen na een wandeling van 1.5 uur... Smile

Toch is dit niet helemaal mijn stelling, wat is er over van zijn natuurlijk gedrag, en hoe gelukkig leeft hij binnen onze normen?
Het lekker liggen slapen vind ik geen bewijs, dat liggen ze in de gevangenis ook,en wat moeten ze anders? Sleep Sleep
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Evelien di maa 01, 2011 4:39 pm

Ik zal het echt niet weten of mijn hond wel 100% gelukkig is ,ik hoop natuurlijk van wel
maar deze stelling komt eigenlijk net zo over ,zijn wij mensen wel gelukkig vroege hadden wij toch ook geen tv internet enzo
ja tijden veranderen en dat is nu eenmaal ook bij hond konijntjes jagen mag tegenwoordig niet meer.ze moeten tegenwoordig alleen gehoorzaam zijn ,en vaak lol maken schieten ze vaak te kort in
Evelien
Evelien
Stabyhoun

Vrouw Aantal berichten : 687
Woonplaats : groningen
Registration date : 01-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  gewoonkarin di maa 01, 2011 5:16 pm

fortuna heeft net lekker achter de konijnen aan gezeten,toen ik door het bos fietste.op zo'n moment weet ik zeker dat ze gelukkig is,want dat straalt van haar af.de dogo is gefokt om op zwijnen te jagen,maar dat lijkt me niet verstandig,buiten dat het verboden is.tuna zit elke dag achter konijnen,hazen,of eenden aan,en mag zo vaak mogelijk los.meer kan ik niet doen.
gewoonkarin
gewoonkarin
Stabyhoun

Vrouw Aantal berichten : 647
Leeftijd : 48
Woonplaats : mierlo
Registration date : 28-03-10

http://foreverkarin.myflpbiz.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 6:09 pm

gewoonkarin schreef:fortuna heeft net lekker achter de konijnen aan gezeten,toen ik door het bos fietste.op zo'n moment weet ik zeker dat ze gelukkig is,want dat straalt van haar af.de dogo is gefokt om op zwijnen te jagen,maar dat lijkt me niet verstandig,buiten dat het verboden is.tuna zit elke dag achter konijnen,hazen,of eenden aan,en mag zo vaak mogelijk los.meer kan ik niet doen.

Ik denk ook wel dat de meeste van ons de beste bedoeling hebben met het nemen van een huisdier, maar of de hond hierbij gebaat is trek ik toch vaak in twijfel. Ik ben eens met een kennis een stafford pup bij een fokker wezen halen, vooraf vertelde hij mij dat het hondje mee naar z'n werk ging en dat anders zijn moeder er op zou passen, na enkele maanden bleek dat het hondje hele dagen alleen thuis zat en volgens hem niet zindelijk was te krijgen. Ik heb hemel en aarde bewogen dat hij z'n hondje aan mij zou afstaan en hem verteld dat het beest een rot leven had, wat hij niet begreep, hij voede hem goed en wandelde het weekend met hem. Gelukkig heeft hij nu een vriendin die de taak op zich heeft genomen.
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Bizou di maa 01, 2011 6:26 pm

Ik denk ook niet dat je dat zo kan zeggen.
Vroeger hadden de honden inderdaad een heel ander leven.
Ze zijn nu zo gedomesticeerd (vergeef me als ik het niet goed heb geschreven) dat ze helemaal niet weten dat ze vroeger achter een konijn aan moest rennen voor haar eten...

Stel je zou nu een wilde hond, die zijn halve leven in de wildernis geleeft heeft, nu in huis nemen en hem al die dingen ontnemen.
Alleen voor de kachel laten liggen en een flinke wandeling met hem maken.
Ja, dan kan ik zeggen dat die hond zich knap ongelukkig zal voelen!

Maar nu zijn de honden in deze omgeving geboren en weten ze niet anders, dus nee, ik denk niet dat ze daar ongelukkig van worden...

Of bedoelde je toch iets anders?
Bizou
Bizou
Mechelse Herder

Aantal berichten : 1263
Leeftijd : 41
Registration date : 24-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  gewoonkarin di maa 01, 2011 6:27 pm

hier in de straat komen de meeste honden nooit buiten,en dat terwijl het bos aan het einde van de straat ligt.dat vind ik schandalig,want een hond heeft recht op lichaamsbeweging,nieuwe geurtjes en indrukken,en contact met andere honden en mensen.anders is het toch niet raar dat een hond uiteindelijk gek wordt,en gaat bijten?ik vraag me ook vaak af wat we dieren hebben aangedaan door ze te domesticeren.
gewoonkarin
gewoonkarin
Stabyhoun

Vrouw Aantal berichten : 647
Leeftijd : 48
Woonplaats : mierlo
Registration date : 28-03-10

http://foreverkarin.myflpbiz.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 6:39 pm

Bizou schreef:Ik denk ook niet dat je dat zo kan zeggen.
Vroeger hadden de honden inderdaad een heel ander leven.
Ze zijn nu zo gedomesticeerd (vergeef me als ik het niet goed heb geschreven) dat ze helemaal niet weten dat ze vroeger achter een konijn aan moest rennen voor haar eten...

Stel je zou nu een wilde hond, die zijn halve leven in de wildernis geleeft heeft, nu in huis nemen en hem al die dingen ontnemen.
Alleen voor de kachel laten liggen en een flinke wandeling met hem maken.
Ja, dan kan ik zeggen dat die hond zich knap ongelukkig zal voelen!

Maar nu zijn de honden in deze omgeving geboren en weten ze niet anders, dus nee, ik denk niet dat ze daar ongelukkig van worden...

Of bedoelde je toch iets anders?

Dit bedoelde ik ten dele, het geboren worden in gevangen schap zoals in een dieren tuin is ook zoiets, moet zo'n beest hier gelukkig mee zijn, ik denk dat ook bij onze hondjes onderhuids het wilde dier nog aanwezig is, wij hebben hem alleen in z'n pup tijd naar onze normen opgevoed en z'n honde gedrag voor een deel afgeleerd.
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 6:41 pm

gewoonkarin schreef:hier in de straat komen de meeste honden nooit buiten,en dat terwijl het bos aan het einde van de straat ligt.dat vind ik schandalig,want een hond heeft recht op lichaamsbeweging,nieuwe geurtjes en indrukken,en contact met andere honden en mensen.anders is het toch niet raar dat een hond uiteindelijk gek wordt,en gaat bijten?ik vraag me ook vaak af wat we dieren hebben aangedaan door ze te domesticeren.

Je slaat de spijker op z'n kop Karin, ik heb ook zo mijn twijfel, zijn ze er gelukkiger van geworden?
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Bizou di maa 01, 2011 6:43 pm

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n dier dan gelijk ongelukkig is he?
Bizou
Bizou
Mechelse Herder

Aantal berichten : 1263
Leeftijd : 41
Registration date : 24-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Koos Spitter di maa 01, 2011 6:55 pm

Bizou schreef:Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n dier dan gelijk ongelukkig is he?

Als hij te weinig zich zelf kan zijn denk ik dat het een ongelukkige keuze van ons is om een hond te nemen.
Koos Spitter
Koos Spitter
Noorse Elandhond Grijs

Man Aantal berichten : 479
Leeftijd : 76
Woonplaats : Maassluis
Registration date : 01-02-10

http://Staffordfocus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  gewoonkarin di maa 01, 2011 6:57 pm

misschien weten ze niet beter,maar ergens diep van binnen zit nog de oerhond,en ik geniet juist het meeste als die naar buiten komt
gewoonkarin
gewoonkarin
Stabyhoun

Vrouw Aantal berichten : 647
Leeftijd : 48
Woonplaats : mierlo
Registration date : 28-03-10

http://foreverkarin.myflpbiz.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Bizou di maa 01, 2011 6:59 pm

Mijn reactie was niet gebaseerd op de reactie van gewoonkarin.
Dat is idd belachelijk als je je hond niet voldoende beweging en uitdaging geeft!

Maar bv dieren in gevangenschap, zoals de dierentuin, nee, ik zeg niet dat die dieren allemaal heel ongelukkig zijn...
Maar ja, dat is mijn mening.
Oke, in het wild zullen ze het misschien meer naar hun zin hebben, maar om ze nu ongelukkig te noemen...??
Bizou
Bizou
Mechelse Herder

Aantal berichten : 1263
Leeftijd : 41
Registration date : 24-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  gewoonkarin di maa 01, 2011 7:02 pm

maar daar zullen we dus nooit achterkomen.wij zorgen voor onze honden naar ons beste vermogen,meer kunnen we niet doen
gewoonkarin
gewoonkarin
Stabyhoun

Vrouw Aantal berichten : 647
Leeftijd : 48
Woonplaats : mierlo
Registration date : 28-03-10

http://foreverkarin.myflpbiz.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  gewoonkarin di maa 01, 2011 7:03 pm

aan de andere kant:wie zegt dat honden in het wild gelukkig zijn?
nooit weten of je genoeg eten zult vinden,moeten vechten voor je plek,en eigenlijk nooit rust,altijd op je hoede zijn.nee,bij nader inzien hebben onze honden het niet slecht bij ons,uitzonderingen daar gelaten.
gewoonkarin
gewoonkarin
Stabyhoun

Vrouw Aantal berichten : 647
Leeftijd : 48
Woonplaats : mierlo
Registration date : 28-03-10

http://foreverkarin.myflpbiz.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk? Empty Re: Hoe gelukkig zijn onze honden nu eigenlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum